Jak wysłać opony kurierem DHL?

Odpowiedź na pytanie, jak zapakować opony DHL, jest bardzo prosta i nieskomplikowana. Wystarczy zastosować się do kilku wytycznych stawianych przez kuriera i nie powinno być problemów z przyjęciem przesyłki przez pracownika firmy przewozowej. Kurier DHL przyjmuje także do transportu felgi lub opony z felgami.

Opony DHL o średnicy mniejszej lub równej 60 cm i wadze do 31,5 kg pakowane pojedynczo, z felgami lub bez powinny być zapakowane w jeden z podanych sposobów. Pojedyncze felgi powinny być umieszczone w pudełku kartonowym o regularnych kształtach, o najdłuższym boku maksymalnie 60 cm oraz wadze do 31,5 kg.

Opony i felgi przekraczające wyżej podane wymiary lub wagę oraz opony zapakowane w inny sposób niż wskazany zostaną potraktowane jako przesyłki niestandardowe.

DHL kurier logo

Wysyłka opon DHL

Przygotowanie opon do wysyłki kurierem DHL nie jest skomplikowane. Na co dzień z tej usługi korzystają sklepy internetowe, warsztaty oraz klienci serwisów aukcyjnych. Wysyłka opon wymaga jedynie odpowiedniego ich zapakowania zgodnie z konkretnymi wytycznymi przewoźnika. To gwarantuje, że paczka zostanie dostarczona do odbiorcy w stanie nienaruszonym, a także nie uszkodzi innych paczek podczas transportu. Poza tym standardowa wysyłka przesyłki z oponami DHL będzie zdecydowanie tańsza niż wtedy, gdy zdecydujemy się nadać ją jako nietypową. Najważniejszym kryterium będzie waga i wymiary ładunku. Opony kurier DHL przywozi do wskazanych wyżej parametrów zapakowane pojedynczo w kartonie. Poza tym można owinąć fragment opony taśmą klejącą, do której przyczepia się list przewozowy w taki sposób, by nie został on uszkodzony podczas transportu. Kod kreskowy powinien znaleźć się na rancie, ponieważ w przeciwnym razie kurier DHL nie przyjmie paczki.

Kurier DHL opony przewozi również po owinięciu ich arkuszem kartonowym. Całość zabezpiecza się taśmą polipropylenową w taki sposób, by zawartość się nie przesuwała. W takim wypadku list przewozowy należy umieścić na pustej przestrzeni. Podobnie można zapakować opony DHL za pomocą okrągłych tekturowych pokryw na spodzie i wierzchu. Je także zabezpieczamy taśmą polipropylenową, a etykietę adresową umieszczamy na tekturze

Sposoby pakowania opon dla kuriera DHL

Opona kawałek owinięta taśmą klejącą, na której powinien znaleźć się list przewozowy umieszczony w taki sposób, aby kod kreskowy znajdował się na rancie opony. W przypadku naklejenia listu przewozowego bezpośrednio na oponę, kurier nie przyjmie przesyłki.

Opona owinięta arkuszem kartonowym odpowiedniej długości oraz zabezpieczona taśmą polipropylenową w taki sposób, aby opona nie mogła się wysunąć. List przewozowy powinien być naklejony na największej przestrzeni przesyłki.

Opona pakowana w okrągłe pokrywy teksturowe znajdujące się na wierzchu i spodzie opony oraz zabezpieczona taśmą polipropylenową. List przewozowy powinien być naklejony na teksturze.

Prawidłowo zapakowana opona dla kuriera DHL - taśma
Prawidłowo zapakowana opona dla kuriera DHL - karton
Prawidłowo zapakowana opona dla kuriera DHL - okrągły karton

Pojedyncze felgi powinny być umieszczone w pudełku kartonowym o regularnych kształtach, o najdłuższym boku maksymalnie 60 cm oraz wadze do 31,5 kg.

Opony i felgi przekraczające wyżej podane wymiary lub wagę oraz opony zapakowane w inny sposób, niż wskazany, zostaną potraktowane jako przesyłki niestandardowe.

Przykład pakowania opon, których kurier DHL nie przyjmie:

Źle zapakowana opona dla kuriera DHL
Źle zapakowana opona dla kuriera DHL - folia

Wysyłka felg DHL

Kurier DHL Felgi przyjmuje do transportu, jeśli są one zapakowane w karton o regularnych kształtach i maksymalnej długości boku 60 cm. Waga takiej paczki nie może przekroczyć 31,5 kg. Ze względu na to, że felgi są delikatne i podatne na uszkodzenia, a to właśnie ich wygląd jest najważniejszy, zaleca się dokładne owinięcie ładunku kilkoma warstwami folii i zabezpieczenie wolnych przestrzeni kartonami czy też specjalnymi wypełniaczami, by zawartość się nie przesuwała. DHL opon czy felg niewłaściwie zaparkowanych nie przyjmie do przewozu. Te przygotowane niezgodnie z wytycznymi mogą być uznane za przesyłki niestandardowe, a co za tym idzie, usługa będzie droższa.