Jak zapakować opony dla kuriera?
Bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie opon do zapakowania. Muszą być one czyste i suche. Poza tym trzeba je trwale ze sobą połączyć, by podczas transportu nie uległy uszkodzeniu ani nie naraziły na uszczerbek innych paczek, które kurier przewozi. Całość trzeba owinąć w folię, taśmą i przykleić najlepiej na bieżniku list przewozowy lub etykietę.
UPS zaleca, by każdą oponę zapakować osobno w folię streczową i ewentualnie połączyć je parami w większą całość. Taka przesyłka traktowana jest jako niestandardowa. Podobną politykę ma FedEX, który dodatkowo wymaga zakrycia powierzchni opon okrągłymi pokrywkami. K-EX pozwala wysłanie opon kurierem w formie złączonych dwóch sztuk owiniętych folią strecz.
Podstawową zasadą będzie takie zapakowanie, by ich rozdzielenie nie było możliwe. Firmy kurierskie nie przyjmują również zestawu czterech opon zapakowanych razem i owiniętych folią i wysyłanych na jednej etykiecie adresowej.
Możemy opony zapakować również w karton i wtedy, jeśli jego wymiary i waga będą mieściły się w parametrach przesyłki standardowej, to nie ma problemu, żeby wysłać cały zestaw jedną przesyłką. Jeśli wysyłamy opony z felgami, musimy każdą z nich zapakować do osobnego kartonu i nadać jako osobne przesyłki.
Opony powyżej 18 cali (Sprawdź Oznaczenia opon samochodowych) powinny być zapakowane pojedynczo w karton lub nadawane na palecie, przy czym nie mogą wystawać poza jej obrys.
Opony zapakowane? Zobacz Ile kosztuje wysyłka opon kurierem
Reklama