Jak zapakować opony dla kuriera?

Bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie opon do zapakowania. Muszą być one czyste i suche. Poza tym trzeba je trwale ze sobą połączyć, by podczas transportu nie uległy uszkodzeniu ani nie naraziły na uszczerbek innych paczek, które kurier przewozi. Całość trzeba owinąć w folię, taśmą i przykleić najlepiej na bieżniku list przewozowy lub etykietę.
UPS zaleca, by każdą oponę zapakować osobno w folię streczową i ewentualnie połączyć je parami w większą całość. Taka przesyłka traktowana jest jako niestandardowa. Podobną politykę ma FedEX, który dodatkowo wymaga zakrycia powierzchni opon okrągłymi pokrywkami. K-EX pozwala wysłanie opon kurierem w formie złączonych dwóch sztuk owiniętych folią strecz.

Podstawową zasadą będzie takie zapakowanie, by ich rozdzielenie nie było możliwe. Firmy kurierskie nie przyjmują również zestawu czterech opon zapakowanych razem i owiniętych folią i wysyłanych na jednej etykiecie adresowej.
Możemy opony zapakować również w karton i wtedy, jeśli jego wymiary i waga będą mieściły się w parametrach przesyłki standardowej, to nie ma problemu, żeby wysłać cały zestaw jedną przesyłką. Jeśli wysyłamy opony z felgami, musimy każdą z nich zapakować do osobnego kartonu i nadać jako osobne przesyłki.
Opony powyżej 18 cali powinny być zapakowane pojedynczo w karton lub nadawane na palecie, przy czym nie mogą wystawać poza jej obrys.

Jak zapakować opony dla kuriera FedEx?
Jak zapakować opony dla kuriera DHL?
Jak zapakować opony dla kuriera DPD?
Jak zapakować opony dla kuriera UPS?