Kierowcy często stają przed różnego rodzaju dylematami. Wiele z nich dotyczy opon – zarówno kompletu letniego, jak i zimowego. One oczywiście wymagają sezonowej wymiany oraz przechowywania w odpowiednich warunkach. I jest to jeden z powodów, że klienci coraz częściej decydują się na opony całoroczne. Poza tym na ten trend niewątpliwie wpływa też pogoda. Coraz rzadziej zdarzają się naprawdę mroźne i obfitujące w śnieg zimy. Takie rozwiązanie ma szereg korzyści, a sami producenci również wykorzystują zaawansowaną technologię, by proponować klientom akcesoria jak najlepszej jakości.

Czy opony wielosezonowe są dobre? 

Dopasowane do potrzeb opony wielosezonowe będą na śniegu zachowywać się podobnie do średniej klasy opon zimowych. Poza tym są zdecydowanie bardziej odporne na użytkowanie przy wysokich temperaturach, choć nie sprawdzają się przy sportowej i dynamicznej jeździe. Do ich słabych punktów należy również to, że szybciej zużywają się niż letnie, a przecież w sezonie zimowym konieczny jest możliwie głęboki bieżnik. Całoroczne opony rozwiązują również wiele dylematów oraz stereotypów. Nie jest bowiem bezpiecznie poruszać się zimą na oponach letnich. Z drugiej strony kierowcy często skarżą się, że zimówki nie radzą sobie na mokrej nawierzchni, z którą częściej mają do czynienia niż ze śniegiem. Wyższa temperatura też sprawia, że miękka guma zużywa się zdecydowanie szybciej. I dlatego kierowcy chętnie wybierają opony, które doskonale będą sobie radzić przez cały rok.

Ile kosztują opony całoroczne? 

Wśród najważniejszych zalet opon całorocznych należy wymienić to, że zamiast dwóch kompletów wystarczy kupić jeden. Tym samym nie trzeba ich wymieniać ani składować. Poza tym zawsze mamy pewność, że nie zaskoczą nas pierwsze przymrozki czy też wyższe temperatury zimną, a w autach z tak zwanym aktywnym systemem TPMS nie będzie konieczności zakupu dodatkowego lub przekładania kompletu czujników ciśnienia powietrza. Jaki widać, opony wielosezonowe stają się opcją niemalże szytą na miarę potrzeb człowieka XXI wieku.

Czy opony wielosezonowe są dobre na zimę?

To opcja wygodna, oszczędna, ale warto zainwestować w modele naprawdę dobrej jakości. Jak zbudowany jest bieżnik opony samochodowejJest także pewnego rodzaju kompromisem – niektóre modele będą lepiej radzić sobie latem, a inne sprawdzą się w warunkach zimowych. Na przykład nowoczesne opony całoroczne będą mieć zbliżone parametry w dziedzinie trakcji i hamowania na ośnieżonej drodze do produktów zimowych średniej klasy, ale w konkurencji z letnimi na suchej i mokrej nawierzchni pozostają w tyle. Z zasady bowiem wielosezonowe produkty to tak naprawdę opony zimowe – stąd właśnie oznaczenia „M+S” oraz „3PMSF”, jakie można na nich znaleźć. Poza tym, choć nie wymagają wymiany, to nie oznacza, że są bezobsługowe. Warto je rotować co kilkanaście tysięcy kilometrów, by bieżnik zużywał się równomiernie. Należy także regularnie sprawdzać ich wyważenie. Specjaliści również podkreślają, że w momencie, gdy głębokość bieżnika będzie niższa niż 4mm, opony wielosezonowe nie będą się nadawać do jazdy po ośnieżonej nawierzchni. Na suchej i mokrej drodze bieżnik o głębokości 2-2,5 mm będzie zapewniać optymalną przyczepność. Jak widać, całoroczne opony będą doskonałym wyborem tych kierowców, którzy nie generują dużych przebiegów rocznych.

Wysyłasz opony? Kurier to sprawdzone, tanie i bezpieczne rozwiązanie.